close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מזון כשר – מזון בריא

מערכת שורשז כסליו, תשעד10/11/2013

לא תאמינו אבל אפילו סתם אמריקאים מחפשים אחר מוצרי או ספקי מזון כשרים בכל רחבי המדינה. מוצרים אלה מקודמים על ידי אנשים שהבריאות עומדת בראש מעייניהם

תגיות:
ככל שנשמעים יותר חששות בריאותיות לגבי אספקת המזון, מעדיפים יותר ויותר צרכנים לבחור בבשר המוכן כאלטרנטיבה בטוחה יותר, וברובם מעדיפים דווקא את הבשר הכשר.
לא תאמינו אבל אפילו סתם אמריקאים מחפשים אחר מוצרי או ספקי מזון כשרים בכל רחבי המדינה. מוצרים אלה מקודמים על ידי אנשים שהבריאות עומדת בראש מעייניהם והם מאמינים שמזון כשר או למשל עופות כשרים, שמיוצרים לפי חוקי הכשרות היהודית המחמירים, הם הבחירה הבטוחה יותר, בעיקר על רקע החששות ממחלות כמו "הפרה המשוגעת" או זיהומים שנגרמים מחיידקים.
כשזה
נוגע לבריאות של בעלי חיים לאכילה, נמצא כי חוקי הכשרות מחמירים יותר מהסטנדרטים של המחלקה לחקלאות בארצות הברית (U.S. Deapartmet of Agriculture). למשל, איסור משגיחי הכשרות על אכילת פרות עם שברים בעצמות או בהמות שנראה בעליל כי הן חולות, שאינם אסורים על ידי מחלקת החקלאות. בנוסף, חוקי הכשרות מכתיבים באופן קפדני וברור את אופן האכלת בעלי החיים ואת תהליך השחיטה שלהם.
אחד היצרנים הגדולים בארצות הברית לעופות כשרים אומר שדרישות הדת היהודית מוסיפות רמה נוספת של ביטחון לאספקת הבשר. במפעל זה, לאחר שפקחי מחלקת החקלאות מסיימים את העבודה שלהם, מתחילים רבנים מאומנים בידע וטרינרי ובחוקי כשרות, לבצע בדיקות נוספות. הרבנים דוחים בערך פי שלוש יותר ממה שמשרד החקלאות האמריקאי מאשר.
מספר הצרכנים המודעים לבריאות שמחפשים בארצות הברית את המוצרים שמייצרים ספקי מזון כשרים, עולה בהתמדה. השוק קיבל דחיפה נוספת כתוצאה מהפחד מבשר מזוהם בחיידקי אי.קולי הקטלני שהתגלה במדינת וושינגטון בעדר פרות, או כאמור, מ"הפרה המשוגעת".
אחד ממפיצי בשרים "גלאט כשר" בלוס אנג'לס, שמעובדים ברמה המחמירה ביותר של דיני הכשרות, הבחין בעלייה מתמדת ומשמעותית במכירות בשר זה. כיוון שהאוכלוסייה היהודית בארצות הברית היא די יציבה, כנראה שאפשר לייחס את הביקוש הנוסף לקונים ולצרכנים שאינם מונעים ממניעים דתיים, אלא מתוך חששות מפני מזון לא בריא ומתוך חיפוש אחר מזון בטוח.
בלוס אנג'לס, מעיד אחד הקצבים המקומיים שמוכר בחנות שלו בשר כשר, שלקוחות רבים שאינם יהודים (כמו פיליפינים ואפרו-אמריקאיים), מגיעים לאחרונה באופן קבוע לאחר ששמעו שבשר כשר נבדק בקפדנות רבה הרבה יותר מאשר הבשר הרגיל שנמכר באטליזים ברחבי ארצות הברית.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה